Dezvaluiri

Razvan Orasanu ne-a remis un drept la replica in care isi taie craca de sub picioare!

Revoltat de articolele noastre, presedintele AVAS a „lucrat” la un „drept la replica”.
Documentul arata ca Orasanu nu cunoaste nici macar „Legea functionarului public”.
Nici Tariceanu se pare ca nu o stie, intrucat l-a numit pe „studentul de lux” la AVAS fara ca acesta sa indeplineasca minimele conditii in acest sens. Legea spune clar: „trebuie sa aiba studii de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta; sa aiba cel putin sapte ani vechime (sau trei cu derogare de la Tariceanu, n.red.) in specialitatea functiei publice respective”.

„Cazul” Razvan Orasanu nu s-a vrut o lovitura data tineretului. Este merituos faptul ca unii isi fac studiile in strainatate, ca se specializeaza, dar asta nu-i exclude din randul romanilor care trebuie sa respecte legea. Iar legea a incalcat-o stand aproape sapte luni la carma AVAS fara studii echivalate. Culmea, el a fost angajat anterior si la Guvern, unde si acolo avea nevoie de echivalare. Iar daca nu a gresit si nu a incalcat legea, de ce s-a grabit sa-si echivaleze studiile pe nepusa masa? Presedintele AVAS este cu siguranta un tanar inteligent, dar care a fost aruncat in lupta fara arme. Culmea, nici nu a avut cum sa-si procure deoarece experienta pe campul de lupta este nula. Ca orice publicatie care se respecta, am oferit domnului Orasanu un spatiu pentru „dreptul la replica”. Am vrut sa credem ca acel episod „Flit” este o scapare a unei persoane care la 24 de ani inca nu a constientizat faptul ca avand o functie publica trebuie sa inceteze cu „mistoul” ieftin de cartier. Ne-am inselat. „Dreptul la replica” al presedintelui AVAS lasa sa se intrevada grave carente de comportament, ascunse sub litere de lege sau sub decizia primului-ministru nr. 6/11.01.2006. Totusi, legea functionarilor publici este clara: este nevoie de studii superioare, chiar si echivalate, si de ani buni de experienta in domeniu!

Valva creata in jurul lui Razvan Orasanu a cuprins toata tara. Directori de societati din subordine, lideri de sindicat, oameni de afaceri, politicieni si chiar colegi de partid il acuza de un management defectuos care pune in pericol seriozitatea AVAS. Orasanu si-a castigat prin strainatate dreptul de a fi unul dintre viitori formatori ai noi Romanii. A inceput sa inoate, de fapt a fost aruncat in bazin, mult prea devreme, fapt ce a dus la incalcarea legii. Conform Ministerului Educatiei si Cercetarii, echivalarea diplomelor obtinute in strainatate este obligatorie in Romania pentru a putea obtine un loc de munca. Ciudate prevederi, mai ales ca unii, e si cazul lui Orasanu, au absolvit facultati celebre care nu se compara nici pe departe cu unitatile de invatamant autohtone. Totusi legea e lege si trebuie respectata chiar daca esti prim-ministru sau presedinte de Autoritate pentru Valorificarea Activelor Statului. Cineva spunea ca vestul Europei este civilizat pentru ca are legi si le respecta. Noi n-avem legi, iar cele pe care le avem sunt incalcate de cei ajunsi la conducerea tarii. In ciuda acestui fapt, Orasanu a decis cu intarziere sa intre in legalitate, dar spectrul moral nu i s-a schimbat, dovada stand dreptul la replica adresat „Gardianului”.

Raspunsuri punctuale lipsite de „misto”

1. Seful AVAS confunda o banala greseala de corectura, cu o confuzie a institutiilor statului. Ne cerem scuze pe aceasta cale, insa comentariile cititorilor ne confirma ca si-au dat seama de faptul ca numai la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului este angajat in functia de presedinte Razvan Orasanu, de 24 de ani!
2. Apoi, domnul Orasanu face referire la faptul ca AVAS este condusa de un presedinte, iar functia de „ministru secretar de stat” nu exista printre functiile publice si de demnitate publica. Intr-adevar, domnul Orasanu este doar…secretar de stat si are functia de „inalt demnitar public”.
3. Conditiile pentru ocuparea functiei de presedinte la AVAS sunt in opinia domnului Orasanu urmatoarele: „cetatenia romana, domiciliul in tara, exercitiul drepturilor electorale, fara condamnari penale. Nu exista nici o lege care sa prevada o alta conditie de ocupare a postului de presedinte AVAS, in afara celor citate mai sus”, sustine Orasanu. Ba exista, printre ele studiile superioare, chair si echivalate, si experienta minima, in domeniu, de trei ani!
4. Actele semnate de Orasanu reprezinta chiar AVAS. Nulitatea absoluta a acestor acte ar determina un scandal in care ar fi implicat AVAS, si nu Orasanu. Aici aveti dreptate! Puteti sa va spalati pe maini.
5. In locul denumirii de Colegiul Director al AVAS, „Gardianul” a folosit sintagma „Colegiu de Conducere”. Cum consultarile dumneavoastra cu acest colegiu sunt un fel de monolog, propunem ca acest organ sa poarte denumirea „Colegiul Consultat degeaba”. (CCD).

Oricine poate fi presedinte AVAS, conform lui Orasanu!

Dorin Ioana, 65 de ani, cetatean romån, fara cazier, are exercitiu electoral

Eftime Lucian, 28 de ani, cetatean romån, fara cazier, are exercitiu electoral

Radu Nicolae, 50 de ani, cetatean romån, fara cazier, are exercitiu electoral

„Gardianul” propune trei persoane pentru postul de presedinte al AVAS, respectånd intocmai conditiile specificate de Razvan Orasanu in dreptul la replica adresat cotidianului nostru.

Drept la replica „mosit” sapte ore in birourile AVAS

Presedintele AVAS, Razvan Orasanu, precizeaza: „Il banuiesc pe jurnalistul care a semnat articolul din cotidianul „Gardianul” ca este ros de invidie, nu atat ca ar fi rauvoitor. Pot sa inteleg invidia unor oameni care, de obicei, la 24 de ani termina facultatea si constata ca altcineva, la 24 de ani, ocupa deja o functie de demnitate publica. Ceea ce condamn este lipsa de profesionalism in documentarea articolului, intrucat acesta contine cel putin cinci afirmatii false, inclusiv in ceea ce priveste numele institutiei”.
1). AVAS este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si nu Autoritatea pentru Valorificarea Arhivelor Statului.
Modul de functionare al AVAS, precum si atributiile acestei institutii sunt stabilite prin OUG nr. 23/2004 si OUG nr. 51/1998. Potrivit art. 1 al OUG nr. 23/2004: „Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (…) este institutie de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului”. Astfel, conform actelor normative mentionate, AVAS nu a avut si nu are competente in „activitatea de valorificare a arhivelor statului”. Sintagma este, evident, o eroare regretabila care denota faptul ca ziaristul nu cunoaste numele institutiei la care face referire in articolul pe care il semneaza.
2). Conducerea AVAS este asigurata de catre un presedinte, si nu de catre un „ministru secretar de stat”.
Conform art. 8 alin. 1 din OUG nr. 23/2004 „AVAS este condusa de un presedinte, ajutat de patru vicepresedinti”.
Mentionam ca functia de „ministru secretar de stat” nu se regaseste printre functiile publice si de demnitate publica reglementate de legislatia romaneasca.
3). Numirea in functie a presedintelui AVAS se face prin decizia primului-ministru.
Conform art. 8 alin. 2 din OUG nr. 23/2004, „presedintele si vicepresedintii sunt numiti prin decizie a primului-ministru”. Prin decizia primului-ministru al Romaniei nr. 6/11.01.2006 domnul Razvan Orasanu a fost numit in functia de presedinte al AVAS.
Conditiile pentru ocuparea functiei de presedinte al AVAS sunt cele prevazute de art. 16 din Constitutie si de art. 2 din Legea nr. 90/2001, respectiv persoana respectiva sa aiba cetatenia romana si domiciliul in tara, sa aiba exercitiul drepturilor electorale, sa nu fi suferit condamnari penale si sa nu se gaseasca in unul dintre cazurile de incompatibilitate prevazute in cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003 cu modificarile si completarile ulterioare. Nu exista nici o lege care sa prevada o alta conditie de ocupare a postului de presedinte AVAS, in afara celor citate mai sus.
4). Actele semnate de presedintele AVAS sunt perfect legale.
Conform art. 35 din Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice si persoanele juridice, actele semnate de organele persoanei juridice sunt actele persoanei juridice insasi. Nulitatea absoluta a acestor acte nu s-ar putea pronunta decat pentru cauzele strict determinate de lege, in cazul unei fraude sau a semnarii unor acte fara legatura cu obiectul de reglementare al institutiei. Toate actele care au fost semnate de presedintele AVAS au avut ca scop indeplinirea atributiilor prevazute de art. 8 si 9 ale OUG nr. 23/2004.
5). Colegiul Director al AVAS are rol consultativ.
In structura AVAS nu functioneaza nici un organ numit colegiu de conducere. Pe langa presedinte functioneaza Colegiul Director, ca organ colectiv de analiza si evaluare, cu caracter consultativ, decizia presedintelui, ca reprezentant legal, in urma consultarilor din Colegiul Director, este cea definitiva.

Curs gratuit de legislatie pentru ministrul privatizarii

Legea dupa care functioneaza functia de sef al AVAS poarta numarul 199/08.12.1999, cu modificarile si completarile ulterioare, si a fost ultima data publicata in Monitorul Oficial, Partea I, cu numarul 251 din 22.03.2004. Postul detinut de Razvan Orasanu se incadreaza la articolul 9, si anume la functiile publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, cu rang de secretar sau consilier de stat. Persoana care ocupa aceasta functie este numita de catre primul-ministru si, conform articolelor 15 si 50 al prezentei legi, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: a) are cetatenie româna si domiciliul in România; b) cunoaste limba româna scris si vorbit; c) are vârsta de minimum 18 ani impliniti; d) are capacitate deplina de exercitiu; e) are o stare de sanatate corespunzatoare functiei publice pentru care candideaza, atestata de examen medical de specialitate; indeplineste conditiile de studiu prevazute de lege pentru functia publica; indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice; nu a fost condamnata pentru savârsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savârsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea; f) nu a fost destituita dintr-o functie publica in ultimii 7 ani; nu a desfasurat activitate de politie politica.
La toate acestea, inaltul functionar public, adica si presedintele AVAS, Razvan Catalin Orasanu, mai trebuie sa indeplineasca, la ocuparea functiei, si toate punctele articolului 15 din prezenta lege, respectiv: a) are studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta; b) a absolvit programe de formare specializata si perfectionare in administratia publica sau in alte domenii specifice de activitate, organizate, dupa caz, de Institutul National de Administratie sau de alte institutii specializate, organizate in tara sau in strainatate, ori a dobândit titlul stiintific de doctor in specialitatea functiei publice respective; c) a promovat concursul organizat pentru ocuparea functiei publice.
Concluzia este evidenta. Pentru a conduce Privatizarea in România, Orasanu trebuie sa aiba studiile echivalate in România. La asta se adauga vechimea in munca, stabilita la 7 ani, iar, in cazuri exceptionale, vechimea poate fi redusa cu pâna la 3 ani de persoana care are competenta legala de numire in functia publica. In cazul de fata, persoana in cauza este chiar primul-ministru Calin Popescu Tariceanu.